/ • Paleo /

Paleo - vad kan man äta?

Jag får väääädligt ofta frågan "men, vad äter du då? det finns ju inget kvar.." när jag sagt att jag utesluter mejeriprodukter, spannmål, baljväxter och socker. Jag förstår förvirringen, verkligen. Been there myself, liksom. Men det finns verkligen så himla mycket kvar! När jag själv åt bröd och pasta till exempel så stirrade jag ju mig blind på det där. När jag sedan fick nog (läs: min mage) så öppnade sig en helt ny värld för mig. Att laga mat var helt plötsligt roligt, jäkligt enkelt och det blev så gott! Paleo för mig har blivit en livsstil och ett intresse. 
 
Jag styrde precis ihop den här listan nedan så ni kan få se lite av vad som "finns kvar" för mig att äta. Det är lite lättare att fokusera på vad man kan äta istället för vad man inte kan äta. Jag skrev bara ner allt jag kom på just nu. Jag har glömt massssor av grejer, det vet jag ju, men detta är bara så att ni får ett hum. Se upp för stavfel också. Jag vågar inte ens titta, hihi.
 
 
Finns det någonting ni undrar över så är det bara att fråga! Jag finns här.
#1 / / Anonym:

Bra initiativ att förklara!

#2 / / Margita:

Jättebra skrivet!
Jag ska allvarligt ta mig en Paleomånad! :)
Nyårskram! <3

Svar: ååh, vad glad jag blir mamma att du ger det en chans! du kommer inte ångra dig. puss och kram! <3
ellfi