/ • Allmänt / • Photos /

lördag, del 2.

Nu fortsätter vi med bilder från hur min lördag var. På textilmuseet finns en del med en massa gamla kläder, skor, hattar, accessoarer osv. Där hittade jag min mamma sittandes med en massa peruker.

En väldigt rolig grej. Det var bara att prova på! Det fanns provhytter t.o.m.

Sedan gick vi in mot centrum. Passerar man körsbärsträd måste man fota! Brott mot våren annars.

Ett besök på Vera's är alltid givet. Dessutom hade inte min moster sett dom nya lokalerna. Ni har väl varit där?

Sedan såg vi att det var International Street Market på Stora Torget. Vi gick och tittade på allt men köpte aldrig något. Vissa köer var väldigt långa!

Vi gick till Café Viskan istället. Mamma och moster delade på en kaka och jag drack en latte med mandelmjölk. Den är smaskens!

Sedan visade jag en fin slinga igenom Borås tillbaka till bilen, skjutsade moster till bussen och jag och mamma åkte hem till oss. Hon sov över också. Så himla mysigt tycker jag! Man får ta tillvara på det så dagen efter bjöd vi på en go-frulle:

Andos stekta ägg, bacon, apelsin, kaffe, chiapudding, smoothie och en misslyckad pizzabotten jag gjorde dagen innan som blev perfekta kex (syns dock inte på bilden pga glömde ta av locket på burken)!
borås / borås textilmuseeum / nikon / nikon d610 / paleo / paleofrukost / porträtt / sigma / sigma 35mm art / sigma art / textile fashion center / textilmuseeum