/ • Allmänt / • Photos /

lista om julen.

6 Julsnabba

Pepparkakor eller lussebullar?
Hmm... pepparkakor tror jag. Eller lussebullar med mandelmassa som jag gjorde förra eller förrförra året. Mums!

Skumtomtar eller knäck?
Knäck! Paleovarianten är supergod.

Julkorv eller julskinka?
Julskinka är gott.

Revbensspjäll eller Janssons?
Inget av det, tack...

Glögg eller julmust?
Glögg på äppelmust med massor av kryddor. Kanel, nejlika, pomeransskal osv osv. 

Ge eller få?
Definitivt ge!

4 Julfavoriter

Favoritjulfilm?
Åh, jag är så dålig på julfilmer. Försöker se några nu denna julen för att komma i rätt stämning. Men den film jag direkt tänkter på när jag hör "julfilm" så är det Love Actually. 

Favoritjulkalender?
Mysteriet på Grevholm! Andra favoriter är förra årets julkalender (Selmas saga) och även året innan det (Tusen år till julafton). 

Favoritjullåt?
Svårt att välja här känner jag men favoriten som framför en massa bra låtar är ju Bing Crosby.

Favoritjuldoft?
Nejlika.

3 Om jultid

När är det dags att pynta?
Första advent är det dags för stjärnor och adventsljusstakar tycker jag. Övrigt pynt är jag ju inte så förtjust i men har man tur åker det fram några dagar innan julafton.

När får man ha gran?
Några dagar innan julafton det med va? Jag tycker att man får göra preciiis som man vill.
 

 

När öppnar man presenter på julafton?
På kvällen någon gång. Efter Kalle Anka.

5 Julpersonliga

Vad är bäst med julen?
Att få vara med familjen.

Det sämsta med julen?
Att den ibland kan hamna konstigt i veckan och man inte får vara ledig så mycket.. haha

Vad ska du göra på julafton?
Det är faktiskt inte bokat än.. Vi får se helt enkelt.

Nyår då?
Inte heller bokat. Jag vill helst inte hitta på något speciellt. Önskar lite att det skulle kunna få vara som en vanlig hemmamyskväll liksom. Gör gärna en repris på förra året.

Tror du att det blir det en snöig jul?
Jag hoppas hoppas hoppas det!

 
Lista hittad hos Elsa.
#1 / / Margita:

Är det du i backen? Fin bild! :)

Svar: Ja 😃
ellen

#2 / / Barro:

Där var jag juuu <3