/ • Resor / • USA /

First day in San Fran.

Första morgonen. Vi gick direkt ner på Chestnut Street (för att det är en favoritgata) och målet var: FRUKOST!
 
Eftersom jag har en "special"-kost så gjorde jag väldigt mycket research innan vi åkte och hittade bland annat SEED + SALT på instagram. Älskar deras koncept. Så här skriver dom på sin hemsida: clean – plant-based, organic, ethically & locally sourced, plus free of things that aren’t always good for you like gluten, dairy, refined sugar, trans fats and GMOs. Some of you might have food allergies. Others are meat-free or thoughtful paleos. And there’s probably a bunch of you who simply want to eat better. Whatever the case, we promise you honest, delicious food that your body will appreciate.
Och ja, det var himla gott! Alltså, tyvärr tyvärr tyvärr så var vi bara där EN gång. Tanken var att vi skulle gå tillbaka dit och äta något annat än frukost. Det får helt enkelt bli nästa gång (yes, ÄNNU en anledning att åka tillbaka). Här är deras hemsida om ni vill kika in deras meny eller så: SEED + SALT. Jag åt förresten en Super bowl.
 
Sedan ville jag ha en bild på mig själv när jag går med en kaffe i handen vid rosa garageportar.
 
Marina Green. Ett av mina favoritområden i hela vääärlden ♥
 
Njutarn.
 
Den gröna plätten där borta till vänster i bild är Marina Green. Här har vi alltså gått en bit.
 
Det är så svårt att försöka göra alla branta backar rättvisa på bild/video. Jag tycker ändå att jag lyckats hyfsat bra här. Eller vad tycker ni? Det bästa är så klart att traska i dom själv så man får KÄNNA på't.
 
Vårt mission denna dag var att GÅ till Westfield San Francisco Centre, ett stort köpcentrum alltså. Vi hade även kollat upp ett acai-ställe som ligger precis i närheten.
 
YUMMY YUMMY IN MY TUMMY!
 
På Market Street med utsikt mot Powell Street. Rakt över vägen här så är ändhållplatsen för de kända spårvagnarna som kallas för Cable car.
 
Håll ut! Fler bilder är på ingång.
USA / california / healthy food / paleo / san francisco / seed+salt / travel / vegan