/ • Allmänt /

bokstödet.

Här har ni det - elefantbokstödet! Fin va? Och jag har två (!!!) stycken ♥
 
Min lilla elefantsamling är inte längre så liten.. Apropå elefant. Ser ni den lilla växten till höger i bild? Det är ju ett elefantöra. Dom är SÅ fina och jättelätta att sköta. Och utan att jag egentligen behöver göra någonting, så har jag flera stycken av bara en enda som jag köpt. 
 
Jag tog två sticklingar på den första växten jag köpte och dom har jag nu planterat om. Under tiden växte det fram två nya så dom får nu sin dos av vatten och chansen att gro lite rötter. Sedan kan jag plantera och då kommer det betyda att jag har FEM stycken elefantöron här hemma, men bara köpt en enda. Så ekonomiskt!
 
#1 / / Ida:

Fina bokstöd! Det är så roligt att ta sticklingar av blommor så man får fler, har också gjort det med en massa blommor här hemma. Kostar ingenting men man fyller ändå fönsterbrädorna med fina växter :D

Svar: Ja, det är verkligen så himla praktiskt och ekonomiskt :D
ellfi

#2 / / Margita:

Kul med sticklingar!
Bokstödet är fint också.