/ • Paleo-recept /

paleo - baconlindad sötpotatis med kyckling.


Baconlindad sötpotatis med "ångkokt" kyckling blev det till middag ikväll. Kan nog varit det godaste jag någonsin lagat. Kycklingen la jag först i en marinad som jag improviserade ihop med olivolja, vitlök, färsk riven ingefära, paprikapulver, pepparmix, havssalt och citronsaft. Sedan så la jag i filéerna i en panna och hade med en del marinad, så fick det puttra under lock. Kryddade också kycklingen med dragon när de låg där i pannan och göttade sig. Hällde över mer marinad då och då också. SÅ GOTT. Serverade med en fräsch sallad och baconlindad sötpotatis förståss. Detta kommer jag definitvt göra om. Snart igen.

baconlindad / baconlindad sötpotatis / dragon / god / gott / paleo / paleorecept / sötpotatis
#1 / / Margita:

Låter jättegott! ! :)

#2 / / sandra (blivande frisör):

men ååå va gott!!

#3 / / Margita:

Låter jättegott! ! :)